onsdag 22 oktober 2008

Perspektiv

Sitter pa ett Internetcafé i Rosario fem timmar norr om BsAs, mest kand for att ha fostrat personer som Che Guevara och Lionel Messi. Vi kom hit igarkvall och har efter en liten rundtur i staden spenderat natten tillsammans med katter och bohemer i en liten skitig knarkarkvart inte sa langt fram centrum. Det ar formodligen det har som ar couchsurfing. Nu far man verkligen chansen att hoja sin toleransniva, nagot som jag tror ar ganska bra infor kommande strapatser.
Diverse angor inhaleras, nog for att det ar passivt, men jag kanner redan nu att mentaliteten med "allt for konsten" (roka, boffa, knapra, snorta eller freebejsa vad man an kommer over), inte tilltalar mig i mer an ett par natter. Behover jag ens saga att alla i ganget titulerar sig musiker eller konstnarer pa nagot satt? Jag borjar sa smatt fa en personlig uppfattning att bygga kring sjalvutnamnda missforstadda genier, for jag kan i alla fall lugnt saga att jag inte helt forstar mig pa levernet. Daremot vet jag inte hur genialisksa jag tycker att de ar.

Staden ar dock en riktig hojdare. Milslanga promenadstrak som stracker sig utmed floden Parana dar manniskor i alla aldrar motionerar, filosoferar eller bara hanger vid nagon av de statsfinansierade ungdomsgardarna, gamla upprustade lagerlokaler i hamnen. Tempot ar inte alls lika hogt som i BsAs vilket passar bade mig och Sebbe ganska bra. Julian som vi bor hos ar arbetslos sa vi kommer formodligen fa oss nagon promenad idag ocksa.

Imorrn drar vi vidare mot Iguazu dar vi ska traffa Johan nasta tisdag.

Kramar!

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej! Härligt att höra ifån dig igen!Det där med att dricka för barnen var ju en idé som tydligen Saras skola kände till, eller var det i Daniels klass?
Antar att spanskan övas nästan lika bra i levande livet så det verkar ju inte helt nödvändigt med skolan. Har idag köpt rostbiff från Argentina, det känns lite som kontakt med dig.
Läste i tidningen att det var ont om mynt i Buenos Aires. Är det något du känt av tro?
De där som du bor ihop med nu, är det schyssta typer som du kan lämna ryggan hos eller får ni passa? Skönt nu att ni kommit till en stad med lite lugnare takt och det verkar ju vara vackert också.
Kul om vi kan maila. Du kan väl maila mig, du kan ju min adress.

Många kramar från mamma!

22 oktober 2008 kl. 10:32  
Anonymous Anonym sa...

Hej Gubben!
Lika intressant som vanligt att läsa Din blogg; ger känsla av kontakt och delaktighet tvärs över oceanen. Skönt att veta att flummandet inte tilltalar någon av er, trist att det ska behövas droger för att stå ut med tillvaron.
Jag har nyss skickat ett svarsmail som är lite fylligare än detta inlägg till Dig.
Fortsätt att ha det bra och upptäcka bra och fina saker om människorna och vår värld!
Hälsa Sebbe.
Pappa

22 oktober 2008 kl. 14:59  
Anonymous Anonym sa...

Hej Gubben!
Vi har nu abonnerat på den bredbandstjänst Du efterlyste, se mail för vidare info!
Ha det gott och var rädda om er!
Pappa

23 oktober 2008 kl. 13:57  
Anonymous Anonym sa...

Hej Gubben!
Vi spanar ivrigt efter nya kapitel i reseberättelsen och hoppas att allt är väl med er.
BOXen ska nu fungera, se mail från mig.
I morgon far Olle och jag till Öland, så jag vet inte hur det blir med kontakt oss emellan under kommande vecka. Mamma liftar med Sara på onsdag, så hon kan bevaka bloggen och mailen t.v.
Betr. mobiltelefonen, se mail!
Ha kul, var rädda om er och skriv snart igen!
Pappa

25 oktober 2008 kl. 05:57  
Blogger Sara sa...

Hej svejs,
Tänkte bara visa att jag skapat en identitet!
Börjar bli värsta haxxor....
Sara

25 oktober 2008 kl. 08:06  
Blogger Sara sa...

Kom igen Erik, kom igen....
Skriv lite mer nu, vi är många som läser och vill veta mer!!
Kram kram!!

28 oktober 2008 kl. 09:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida