tisdag 28 oktober 2008

Liftandes genom en kontinent

Har lamnat Carlos lugna boning, Elise och Cecile, och ar aterigen pa resande fot.


Hade jattetrevligt den sista dagen i Federacion med alla de andra. Spanskan har gatt ganska mycket framat tror jag, inte minst att forsta, men snacket kommer sakta men sakert ocksa. Lite lustigt kanns det allt att lara sig sitt fjarde sprak genom alla de tre andra...

Fick skjuts till landsvagen och hann knappt komma ur bilen forran vi fick napp: En veckopendlare i fyrtioarsaldern...

Overlater den mer detaljerade skildringen av bilresan till Sebbe eftersom han, aven om jag forstod det mesta, av naturliga skal har mer att beratta.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Gubben! Nu är jag uppkopplad igen med hjälp av min gamla laptop och Martin.
Kul som vanligt att läsa Din blogg och den här gången var det lilla julafton med tre kapitel sen jag var inne senast. Det verkar som att resan så här långt mer än väl motsvarar förväntningarna, och som vanligt är det nöjsamt att läsa Din text med målande beskrivningar av vagabondens liv i helg och söcken långt borta från hemmets kust.
Olle och jag har kamperat tre dagar här på Öland, sedan kom Sra med barnen tillsammans med Mamma + Hanna med övriga familjen i onsdags kväll. I kväll har Martin och Kristin med barnen anlänt, däremot inte Mackan, som skulle flyga. Det blev något fel på planet.
Här har hösten avancerat ordentligt, igår blåste det småspik och vi fick 30 mm regn. I morgon ska vi till Skäftekärr på julmässa och på söndag bär det hemåt igen.
Ha det riktigt bra och hälsa Sebbe (jag tänkte kolla hans blogg i morgon). Var rädda om er och skriv snart igen.
Undras om Du har fått mina mail?
Pappa

31 oktober 2008 kl. 14:40  
Anonymous Anonym sa...

Olof af acrels väg 5, 5 tr
17164 Solna
Sweden

Imorgon blir nog första natten, på en tältsäng men snart kommer nog min riktiga och förhoppningsvis massa vykort.

Puss

31 oktober 2008 kl. 15:24  
Anonymous Anonym sa...

Hej igen!
Söndag kväll kl. mot midnatt är vi åter på plats i Spånga. Sara, Hanna och Martin likaså återvända vilket känns mer än skönt efter färd i mörker och delvis underkylda vägbanor. Sara och barnen fastnade bortåt 2 tim alldeles bakom en bil som krockade med en älg, vi vet inte hur det gick med de inblandade men 5 ambulanser lär ha varit inkallade.
Nu ska jag kolla Sebbes blogg. Vi hörs snart igen.
Kram till er båda! Pappa

2 november 2008 kl. 15:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida