lördag 28 mars 2009

Lagesrapport

Skriver mest for att visa at jag lever. Varken mer eller mindre for tillfallet, men jag lever. En mage som konstant runnit (vi snackar vatten) i fyra dagar och energi som en halvdigesterad chicken nugget. Kanns riktigt segt, och for alla er som vantar pa en mastig rapport fran Kuba kan jag meddela att den formodligen kommer att droja.

Far se hur manga fler dagar i sangen det blir, men ar riktigt less sa jag hoppas kunna vara frisk till jul...

Kramar

Etiketter:

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Gubben!
Mycket ledsamt att höra om magproblemen, det är ju extra jobbigt att vara sjuk när man inte får ligga i sin egen säng därhemma. Efter så många dagar kanske det är dags att ta kontakt med läkare? Om kroppen blir tömd på vätska och näring tar det lång tid att återhämta sig.
Hoppas att Du tillfrisknar snabbt! Vi tänker på Dig och er, mamma hälsar förståss!
Kram från Pappa
PS Din reseförsäkring bör täcka upp för kostnader, annars meddela oss snarast!
DS

29 mars 2009 kl. 02:43  
Anonymous Anonym sa...

PPS
Det kan nog vara så att det behövs provtagning. Om det ex.vis är campylobacter (kycklingsjuka) vet jag av egen erfarenhet att det behövs antibiotika.
Pappa

29 mars 2009 kl. 02:47  
Anonymous Sandra sa...

Hemma finns det curry fiskbullar!

31 mars 2009 kl. 10:33  
Blogger Sara sa...

...eller till tres de mayo!!

31 mars 2009 kl. 10:37  
Blogger Sara sa...

...frisk alltså...

31 mars 2009 kl. 10:38  
Anonymous Anonym sa...

Hej Erik,
Jag skickade ett mail til Dig på bredbandsbolaget.se för två veckor sedan där jag tipsade dig om en infektion som kan ge lurig diarré och är lätt att få diagnos och behandling för, nämligen bilharzia.Det finns många andra sorter förstås som man lättare tänker på. Sorry att Du skall ha hamnat i detta. Dricker Du socker-salt-lösning? Medan Sebbe går till apoteket och letar efter färdigförpackade saltpåsar kan Du själv blanda 1 l vatten + 1 knapp tesked salt + 6 strukna teskeder druvsocker eller 8 teskedar vanligt socker. Koka upp och låt svalna. Blanda med 2,5 dl färdigköpt drickfärdig apelsinjuice (eller kanske ni kan pressa på plats?) och sörpla nu i Dig detta om inte annat matskedsvis tills Du kommer till en bra doktor. Den här lösningen har inte riktigt allt Du behöver, men det är lättblandat och duger 1-2 dagar. Egentligen skall Du ha litet bikarbonat i också.
Hälsa Sebbe, hoppas han får vara frisk. Lycka till nu med tillfrisknandet. Ta det lugnt tills Du har hämtat litet krafter.
GÅ TILL EN BRA DOKTOR som förklarar för
dig vad han sysslar med och inte bara kränger på Dig något dunder.
Jag hjälper gärna till med kostnaden. Du kan klippa min hallonhäck någon vår.
Kram och hälsningar Tusse

1 april 2009 kl. 03:07  
Anonymous Anonym sa...

Jo, Erik, eftersom jag ändå är i beskäftighetstagen: en bra doktor kontrollerar att Du har tillräckligt med kalium i blodprov.
Rinner maten rakt igenom tar den med sig kalium och då kan man behöva dropp i armen med saltlösning över natten. Hoppas Du klarar Dig utan men det skall vara en kontroll. Hälsningar igen Tusse

1 april 2009 kl. 03:48  
Anonymous Anonym sa...

Du får börja göra som gamla damer gjort på resor i sydliga länder. Börja varje dag med en rejäl whiskey eller Fernet Branca. /Thomas

1 april 2009 kl. 14:16  
Blogger Erik sa...

Frisk igen nu efter tre saftiga antibiotikatabletter. Pank efter att ha köpt biljetter till Guatemala under påskveckan.

Men frisk!

Kramar

2 april 2009 kl. 14:41  
Blogger Malin sa...

Nice (inte bajs) vad jag fattar det som. Jag ska forsoka fixa det dar med skype men jag maste forst fa tag pa en laddare. de kostar fan 750 spann! Ah well well jag gjorde lite raknande har om dagen och om tre veckor ar det logiskt att skicka dig en valkommen ehm present. Jag har ju inte pratat med dig pa ett halvar!!! Det far inte fortsatta sa har!

KRAM

4 april 2009 kl. 19:54  
Anonymous Anonym sa...

Ingenting går upp mot en juste avföring!
Lycka till på sluttampen
Nils

7 april 2009 kl. 01:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida