onsdag 4 februari 2009

Med skarmen full av pop-ups

17 intensiva dagar senare sitter man har igen vid ett taskigt tangentbord i Chincha utanfor Lima och funderar pa hur fasen man ska forsoka sammanfatta dagarna som gatt. Ett helt land har avverkats och fantastiskt mycket har setts horts och upplevts. Mycket att beratta och en hel del bilder att visa nar vi kommer hem. Heldagsexkursion i silvergruva i Potosí, saltoken i Uyuni och livsfarlig mountainbiketur pa "dodens vag", 3500 meters fallhojd pa slingriga grusvagar utmed bergsvaggarna runt La Paz. Och La Paz.

La Paz, La Paz, La Paz hemma hos Hay och Hans Petter i deras fantastiska hus och omgiven av den harliga aura som de omgav sig med. Grovt brod, brunost, jordnotssmor, pannkakor, blabarssylt, lagrad ost......

Virusvarningar och text som mysteriskt forsvinner satter stopp for skrivandet den har gangen. Som ni marker sa ar tillgangen pa internet samre an vad vi ar vana vid och det som finns lamnar mycket att onska, men hall till godo. Snart kommer det mer rapporter och vi ar val over halvtid pa resande fot, sa snart blir det helkvall med bilder, skagg, historier och muntligt berattande.

Kramar fran Peru

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Och tusen kramar till er båda!
Känns som ni varit borta en vecka och ett år på samma gång....

Härligt med lite hemlandskänsla i mathållningen, det förstår jag!

Lägg in lite roliga bilder.

Syster Sara

5 februari 2009 kl. 03:04  
Blogger Malin sa...

Wow wow wow! Superhäftigt Erik! Vilka var de där roliga människorna ni bodde hos. Möjligt att det är jag som inte har så bra koll...

Ni får spara några berättelser till mig eller i alla fall inte slita ut stämbanden. Ni kommer att få dra det i igen i December.

Det enda ord som speglar mina känslor nu är svordomar (om än av den mildare graden). Typiskt att vi går om varandra... BAJS!

Megakram

5 februari 2009 kl. 05:59  
Anonymous Anonym sa...

Hej Gubben!
Kul att höra från Dig igen, denna gång har väntan inte varit så lång pga Skype-kontakterna.
Jag är just hemkommen efter några dagar på Öland, och idag vilade ett präktigt snötäcke över Småland och Östergötland.
Eva och Sverker har bra kontakter på Kuba. Meddela om ni är intresserade av närmare uppgifter.
Ta väl hand om er!
Pappa

6 februari 2009 kl. 16:35  
Anonymous Anonym sa...

Hej Erik,
Det blir bara mer och mer spännande att läsa er resa. Nu är du i trakter jag har undrat över, längs stillahavskusten med bergen i ryggen. Låter poetiskt - finns det något sådant? Tycker du naturen gör avtryck på mänskorna? Spar några bilder till mig också! Jag förstår om man måste stanna och sansa sig ett tag här och var under en sådan resa bräddfull av intryck.
Mornarna här i gråsverige är litet ljusare nu, tar man bilen till Eskilstuna på morgonen så skönjer man vägbanan från början, och himlen ljusnar i de mest underbara rosa toner, är det rimfrost dessutom är det inget skäl att klaga...jag knegar på och önskar dig och din kompis fortsatt lycka på resan - och, som mina engelska kompisar alltid sagt till din naiva gudmor: Take care!
Kram från Tusse

9 februari 2009 kl. 12:50  
Anonymous Anonym sa...

Hej på er båda!
Idag måndag har jag och pappa tittat på alla nya roliga bilder som ni lagt in. Ni är verkligen flitiga tycker jag.Nu kan vi prata på Skape igen, har en fungerande dator. Var rädda om er nu på er fortsatta resa. Eva och Sverker mailar över det ni behöver veta om Cuba.Kramar i massor från mamma!

16 februari 2009 kl. 08:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida